Velikonoce – příležitost k odpočinku nebo dvě kila navíc?

Výživa při hubnutí
Velikonoce

Přestože jsou velikonoce z hlediska jídla jen takové ,,malé vánoce”, můžou snahu o hubnutí když nic horšího, tak na pár týdnů zabrzdit. Což se vzhledem k blížícímu se létu vůbec nehodí.

Nejrůznější dobroty jako takové by samy o sobě ani vadit nemusely, ale pokud posčítáme dohromady všechny kousky mazanců, beránků, čokoládových zajíčků, nádivek, řízků a vajíčkových salátů, dohromady to může dát pěknou dávku kalorií. A samozřejmě nasycených tuků, sacharidů, hlavně cukru a u někoho ještě s dávkou alkoholu navíc. Jak to tedy všechno letos zvládnout?

1. Nakupte si hodně čerstvé zeleniny a jezte jí ve velkém množství každý den:

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photography-mixed-crudites-dip-celery-cucumber-carrot-red-pepper-image33812247

Ač se to nezdá, toto opatření bude nejúčinnější. Dostanete do sebe velké množství vitaminů, minerálních látek a vody. Tím snížíte energetickou denzitu jídla a výsledkem bude konzumace menší porce v jídle následujícím. Automaticky a bez počítání. Navíc díky draslíku v zelenině zabráníte organismu, aby nadbytečně zadržoval vodu vlivem vyššího mnořství soli nebo sacharidů v některých typických velikonočních pokrmech.

V současné době je v nejlepší kondici karotka, kedlubny, ředkvičky, bílá ředkev, k tomu můžete přidat okurku nebo červenou papriku. Kedlubny nakrájejte na plátky, karotky a okurky na tyčky a vše rozložte na velký tác. Zeleninu mějte pokud možno pořád na očích a ujídejte průběžně celý den.

K doplnění bílkovin k zelenině přidejte pažitkový nebo koprový dip a zeleninu si do něj namáčejte.

Tvarohový bylinkový dip:

1 vanička polotučného tvarohu (250 g)
3 lžičky citronové šťávy
1 lžička cukru
2 lžičky olivového oleje
nakrájená pažitka nebo kopr (nebo jiné oblíbené bylinky)
sůl

Vše pečlivě a dohladka rozmíchejte.

2. Myslete na bílkoviny

Snažte se, aby součástí každého jídla byla potravina bohatá na bílkoviny. Takže pokud si například budete dávat k snídani mazanec nebo kousek beránka, přidejte si k tomu řecký jogurt nebo tvaroh nebo skyr či ricottu. Nebo si připravte hrnek teplého kakaa (z tmavého kakaového prášku a mléka). Proč bílkoviny? Přečtěte si zdezde:

3. Odlehčete

Pokud budete péci beránka nebo mazanec, zkuste část cukru ubrat. Možná zjistíte, že vám to bude chutnat dokonce více. Ostatní si pak můžou svoji porci přicukrovat.

Ani vajíčkový salát nemusí být tak zlý. Zkuste dát na svojí porci jen lžičku majonézy a doplnit jogurtem. Vajíčkový salát můžete také ,,naředit” drobně nakrájeným řapíkovým celerem. Je to výborné!

Chcete si připravit odlehčenou nádivku?

Starší, ale prověřený recept najde zde:

4. Hlídejte velikosti porcí

Každé z jídel nemusí být nutně odlehčené. Dejte si klidně klasiku, ale jezte pomalu, vnímejte každé sousto a snažte se sníst méně.

5. Nepovedlo se to?

Co se vlastně stane v těle, když se přejíte? Přibrané kilo na váze ještě neznamená kilo přibraného tuku. Přečtěte si zde:

Facebook