Proteiny_Ronnie

Většina lidí má stále ještě představu, že hlavním úkolem proteinových nápojů je nárůst svalové hmoty. Možná z toho důvodu, že slovo ,,protein” naše ucho vnímá jinak než ekvivalentní pojem ,,bílkoviny”. Ve spoustě lidí vzbuzují pocit, že je potřebují pouze kulturisté nebo profesionální sportovci a že se jedná o jakési podpůrné látky. Mnohé ženy by se jich pro jistotu ani nedotkly, chtějí být totiž éterickými vílami a co kdyby jim už po jedné dávce narostly paže kulturistek v předsoutěžní for­mě?

Někdo se na ně dívá skrz prsty proto, že mu přijdou ,,umělé”. Jak je to tedy ve skutečnosti? Z čeho se skládají? Má smysl, si je dávat při hubnutí nebo ne? Jak si správně vybrat v záplavě různých značek? Podle čeho se orientovat?

Pozor! Řeč je zásadně o proteinovém nápoji 1× denně, nikoli o náhradě celodenního jídla proteinovými nápoji.

Pokračování článku »

Proteiny_jidelnicek

Na počátku hubnutí se skoro každý snaží hlavně omezit velikosti porcí, snížit množství tuku v jídelníčku a vyřadit cukr. To je jistě podmínka nutná, nikoli postačující. Je zapotřebí mít dostatečný přísun bílkovin, aby hubnutí probíhalo efektivně a bezbolestně. Všechny důvody byly vysvětleny v předchozích článcích o bílkovinách. Nyní se podívejme na příklady jídelníčků z praxe.

Pokračování článku »

Bilkoviny_cast3

Značná část lidí na doporučení ohledně zvýšení příjmu bílkovin v jídelníčku zareaguje větou: ,,Ale já maso tolik moc nemusím”. Je až s podivem, kolik lidí vůbec netuší, z jakých potravin můžou kvalitní bílkoviny vlastně získat. Kolik bílkovin najdete v jednotlivých potravinách? Na jaké zdroje byste se při hubnutí měli zaměřit nejvíc a proč?

Přečtěte si předchozí dva články na téma bílkovin:

Proč jsou při hubnutí bílkoviny důležité?

http://www.rozumnehubnuti.cz/?…

Kolik bílkovin při hubnutí doopravdy potřebujete?

http://www.rozumnehubnuti.cz/?…

Pokračování článku »

V prvním článku na téma bílkovin jsme rozebrali jejich důležitost pro zdraví a všechny strategické důvody k jejich zařazení do redukčního jídelníčku. Přečtěte si zde: http://www.rozumnehubnuti.cz/?…

Tato část je zaměřená na stále dost kontroverzní téma: Kolik bílkovin vlastně potřebujeme?

Kolik bílkovin bychom měli jíst?

Bilkoviny_2 Zásadní nedostatek bílkovin nám většinou nehrozí. Výjimkou můžou být lidé, kteří se stravují alternativně (například fruitariáni nebo raw vegani) a ti, kteří drží neodborně sestavené redukční diety (diety s nízkým energetickým příjmem, někdy levné krabičkové diety, očistné půsty a podobně).

Oficiální doporučení směřují k tomu, aby dávka u průměrného jedince zabránila příznakům deficitu. To však nestačí. V mnoha případech má člověk potřeby zvýšené.

Minimální hranice denního příjmu bílkovin je 0,8 g na kilogram ideální tělesné hmotnosti.

Pokračování článku »

Bilkoviny

Existuje mnoho způsobů, jak zhubnout. Klíčem k úspěchu je vždy jídelníček zajišťující takzvanou negativní energetickou bilanci. To znamená, že více energie vydáváme než příjímáme. Ale na toto známé a jednoduché pravidlo můžeme hrát sofistikovanou hru a donutit ho pracovat trochu víc v náš prospěch. Jak přesně? Zapojit ve větším množství bílkoviny.

Proč zrovna bílkoviny pomáhají zhubnout?

Kolik bílkovin bychom měli jíst?

Máme se obávat přebytku bílkovin?

Z jakých zdrojů nejlépe bílkoviny čerpat?

Většina obézních klientů, kteří přijdou do poradny na vstupní konzultaci, má ve svém jídelníčku malé množství bílkovin. Velmi často jich jedí jen poloviční množství než kolik by měli, mají hlad, jsou unavení, podráždění a řeší problém neustálého nárůstu váhy I přes opakované snahy o její redukci. Jejich jídelníček nemusí být vůbec energeticky bohatý, naopak. Přesto se jejich snaha míjí účinkem.

Pokračování článku »

Slanina_vejce

Škodí nám nasycené tuky nebo naopak byly a jsou zbytečným strašákem? Můžeme být k soli ještě tolerantnější než jsme dnes? Jíst, jak nám Margit radí, máslo, vejce a slaninu,to vše bohatě zalévat kávou a nehlídat pitný režim? Margit Slimáková ve svém, byť poměrně krátkém článku na Aktuálně.cz, otevřela tolik kontroverzních témat, že rozbor vydal celkem na tři reakce. Ale slibuji, tato je už opravdu poslední :) Předchozí dvě si můžete přečíst zde:

http://www.rozumnehubnuti.cz/?…

http://www.rozumnehubnuti.cz/?…

Pokračování článku »

Dortiky_zelenina

V první části článku rozboru článku Margit Slimákové jsme řešili otázky stability a nestability oficiálních výživových doporučení, nutnost nebo naopak zbytečnost počítání kalorií a důležitost pohybové aktivity: První část článku zde: http://www.rozumnehubnuti.cz/?…

Druhá část se týká kontroverzí k doporučení příjmu tuků a sacharidů. Podle Margit Slimákové je i v těchto otázkách všechno úplně jinak. Máme přestat hlídat tuky a vyloučit ze stravy sacharidy?

Pokračování článku »

dreamstime_Diet_change copy

Na první pohled by se mohlo zdát, že nám chce Margit Slimáková v článku ,,Ve výživě je skoro všechno naopak” na webu aktualne.cz konečně otevřít oči: prokouknout špinavé triky výrobců potravin a uvést na pravou míru omyly výživových odborníků.

V článku Margit zrecyklovala svoje oblíbená témata a smíchala je do dosud nevídané směsi pravd, a polopravd, na něž nabalila populistické pozlátko, o kterém je předem jasné, že zajistí vysokou čtenost a počty sdílení. Jaký je důsledek pro čtenáře? Neaktuálnost by byla ještě tím nejmenším, ale zmatení, nejasná až nebezpečná výživová doporučení už nikoli. Proto považuji za nezbytné se k němu vyjádřit.

Plné znění článku je zde:

http://blog.aktualne.cz/…limakova.php?…

Pokračování článku »

Individuální poradna snižování nadváhy MUDr.Václavy Kunové 

SONY DSC

Chcete-li zhubnout zdravě, příjemně, bez zbytečných omezení a vysokých nákladů, máte možnost navštivit Individuální poradnu pro rozumné hubnutí. Vaší počáteční investicí bude nutnost zamyslet se a pochopit několik důležitých zákonitostí vedoucích k cíli. Jakmile je jednou vstřebáte, nemůžete mít už v budoucnu nikdy s hubnutím problém.

Seznamte se s novými možnostmi, které poradna nabízí

Pokračování článku »

Vanocni_tabule2

Třeba o vánocích. Nebo na Silvestra či kdykoli jindy. Jak se s tím vaše tělo vyrovnává? Kolik tuku skutečně můžete přibrat? A dá se přejíst trochu chytřeji? Skoro pokaždé si slibujete, že se to tentokrát nestane. Potom stoupnete na váhu a zjistíte, že se situace zase vymkla kontrole. Není nutno hned panikařit, podívejme se podrobněji na to, co jste to doopravdy ,,vyvedli”.

Pokračování článku »

TOPlist