Salát tabouleh s kuřetem

Recepty

Klasický salát tabouleh je neodmyslitelnou součástí mediteránské kuchyně. Až donedávna se jeho realizace u nás „zadrhávala“ na nedostupnosti základní ingredience, kterou je hladkolistá petrželka. Naštěstí se situace změnila k lepšímu a petrželku nabízí kromě vietnamských obchodníků i farmářská tržiště. Mnoho z vás ji jistě pěstuje i na zahradě. Salát obsahuje kromě toho i spousty naťové cibulky, citronovou šťávu a mátu. Na naše zvyklosti je opravdu hodně „zelený“, ale jakmile ho zkusíte, získá si vás svou osvěžující chutí. Pro naše účely je recept sestaven tak, aby obsahoval jen nezbytně nutné množství tuků, zato více bílkovin. Salát je vhodný k obědu v teplých dnech.

**Suroviny na 1 porci:**

|*100 g vařeného pšeničného „bulguru“:http://www.dietninakup.cz/Domů/tabid/39/Category/psenicny-bulgur-Prilohy/CatID/252/RtnTab/39/PageIndex/1/Default.aspx?Product=Psenicny-bulgur,-bez-prichuti-280 (= 38 g v suchém stavu)
|*50 g hladké petrželky nasekané nadrobno (= 1 menší svazek)
|*50 g naťové cibulky nakrájené nadrobno
|*10 g máty nasekané nadrobno
|*50 g rajčat nakrájených na drobné kostičky
|*40 g salátové okurky nakrájené na drobné kostičky
|*sůl, čerstvě mletý pepř
|*8 g olivového oleje (1 a 1/2 kávové lžičky)
|*15 ml citronové šťávy (1 polévková lžíce)
|*1/3 kávové lžičky mletého římského kmínu
|*½ stroužku česneku (nasekaného nadrobno)
|*100 g uvařeného a nadrobno nasekaného kuřecího prsního masa (100 g v syrovém stavu)
|*2 listy římského salátu (může být i jiný)

Bulgur zalijte vařící vodou, osolte a 1 minutu povařte, vypněte plamen a nechte dojít (až vsákne veškerou vodu). Nechte vystydnout. Smíchejte olivový olej s citronem, solí, pepřem, římským kmínem a česnekem. Vmíchejte petrželku, mátu, cibulku a okurku. Přidejte vystydlý bulgur a kuřecí maso. Nakonec lehce vmíchejte rajčata. Salát tabouleh položte na listy omytého a dobře osušeného římského salátu.

**Nutriční hodnoty :**
| 1 porce |
| Energie (kJ) | 1501|
| Bílkoviny (g) | 30.3 |
| Tuky (g) | 9.9|
| Sacharidy (g) | 37.1 |

1 porce salátu pokryje více než denní doporučenou dávku vitaminu C (díky petrželové nati v tak velkém množství : nať petržele obsahuje 137 mg vitaminu C na 100g). Pokud zkonzumujeme petrželovou nať nikoli jen na ozdobu, ale v množství 50 g, přispěje nám významně i jako dodavatel karotenů (2 mg/100 g), vlákniny (5 g/100 g), draslíku (736 mg/100 g) ale zejména jako zdroj bioflavonoidních látek se silně antioxidačním efektem. Zkrátka koncentrované zdraví. Vyzkoušíte ?

Facebook