Můžu si dávat při hubnutí na svačinu sušenky REJ?

Dotazy

V poslední době jsem několikrát narazila na doporučení sušenek REJ s tím, že jsou velmi zdravé.

Je to tak, můžu si je dávat při hubnutí na svačinu?

V rámci všech možných sušenek na trhu jsou složením nejlepší, ale pořád to jsou sušenky
s energetickou hodnotou 1820 kJ na 100 g a převahou sacharidů nad bílkovinami.

Složení:

Složení: cereální směs (celozrnná pšeničná mouka 80%, žitná mouka, pšeničná mouka), řepkový olej, sirup z invertního cukru, cukr, hoblinky z hořké čokolády 5% (kakaová hmota 50%, cukr, kakaové máslo, emulgátor: sójový lecitin, vanilkové aroma), vláknina z kakaových bobů, kypřící látky: hydrogenuhličitan sodný, hydrogenuhličitan amonný, aroma.

 

Pokud sníte 1 balení = 34 g

  • představuje to 619 kJ
  • 19.2 g sacharidů (z toho 6.8 g tvoří cukry)
  • 2.6 g vlákniny – to je celkem hodně (skoro 10 % doporučeného příjmu vlákniny za den) a přesně to  při hubnutí potřebujeme, ale
  • jen 2.4 g bílkovin

Pokud byste je tedy zamýšlela dát na svačinu, přidejte k nim rozhodně bílkoviny:

  •  200 ml mléka – třeba v kávě latté nebo
  • 150 g bílého jogurtu – ideálně řecký s 0% tuku (protože sušenky už mají samy o sobě v 1 balení 6.4 g tuků) nebo
  • 1 balení ovofitu nebo
  • 1 neochucený skyr

Ale i tak, byste měla tyto sušenky jíst maximálně 1 x – 2x týdně.

Další informace o sušenkách REJ najdete tady

 

Facebook