Čtyři verze salátu waldorf

Recepty


Řapíkový celer a zelená jablka jsou v této roční době v nejlepší kondici. Přizpůsobte jídelníček sezóně a vyzkoušejte třeba salát waldorf. Klasický salát waldorf je známý v gastronomii již od konce 19. století. Pro účely redukce váhy se bude hodit odlehčená verze s rychlou přípravou a samozřejmě bohatá na proteiny. Salát je tak dostatečně sytivý, aby stačil jako samostatná večeře (bez pečiva). Pokud byste si ho chtěli dát k obědu, doplňte k němu 50 g celozrnného chleba. Jedna z verzí je i kaloričtější tak, abyste při jedné přípravě zvládli večeři třeba i pro toho, kdo zrovna aktivně nehubne.

**1. Nejlehčí a nejrychlejší waldorf**

**Suroviny na 1 porci:**

|* 100 g řapíkového celeru nakrájeného najemno
|* 100 g jablka Granny Smith (oloupaného a nakrájeného na kostičky)
|* 6 půlek nasekaných vlašských ořechů (= 10 g)
|* 1 lžíce citronové šťávy (pokropte s ní jablko hned po nakrájení)
|*100 g základního Smackera nakrájeného na kostičky

**Zálivka:**
|* 80 g bílého polotučného jogurtu
|* 1/2 kávové lžičky hořčice (nejlépe medové)
|* 1 kávová lžička majolky (= 8 g)
|* sůl, čerstvě mletý pepř

V misce si nejdříve umíchejte zálivku z jogurtu, hořčice, majolky, soli a pepře. Postupně přidejte všechny ostatní suroviny a zlehka promíchejte. Salát lze jíst hned, ale je lepší ho nechat 1 hodinu v lednici rozležet.

**Nutriční hodnoty :**
| | 1 porce|
| Energie (kJ) | 1416 |
| Bílkoviny (g) | 21.2 |
| Tuky (g) | 15.1 |
| Sacharidy (g) | 27.6 |
——————————————————————————————————————————————-

**2. Waldorf s vařeným celerem**

Suroviny a postup jsou úplně stejné, jen do salátu ještě přidejte vařený klasický celer (uvařte ho předem ve vodě s trochou octa, soli a Cukrenu). V salátu tedy bude jak celer klasický, tak řapíkový. Nechte vychladnout a nakrájejte na drobné kostičky.

**Nutriční hodnoty :**
| | 1 porce|
| Energie (kJ) | 1621 |
| Bílkoviny (g) | 22.9 |
| Tuky (g) | 15.4 |
| Sacharidy (g) | 37.5 |

——————————————————————————————————————————————-

**3. Waldorf s kuřecím masem**

Pokud budete připravovat verzi s kuřetem, dejte vařit společně kuřecí prsa a celer do vody, která je okyselená octem, osolená a oslazená sladidlem Cukren. Použijte 100 g kuřecích prsou a 100 g klasického celeru – obojí váženo v syrovém stavu. Po vychladnutí obojí nakrájejte na kostičky a přidejte do salátu.

**Suroviny na 1 porci:**

|* 100 g řapíkového celeru nakrájeného najemno
|* 100 g jablka Granny Smith (oloupaného a nakrájeného na kostičky)
|* 6 půlek nasekaných vlašských ořechů (= 10 g)
|* 1 lžíce citronové šťávy (pokropte s ní jablko hned po nakrájení)
|*100 g kuřecích prsou
|*100 g klasického celeru

**Zálivka:**
|* 80 g bílého polotučného jogurtu
|* 1/2 kávové lžičky hořčice (nejlépe medové)
|* 1 kávová lžička majolky (= 8 g)
|* sůl, čerstvě mletý pepř

V misce si nejdříve umíchejte zálivku z jogurtu, hořčice, majolky, soli a pepře. Postupně přidejte všechny ostatní suroviny a zlehka promíchejte. Salát lze jíst hned, ale je lepší ho nechat 1 hodinu v lednici rozležet.

**Nutriční hodnoty :**
| | 1 porce|
| Energie (kJ) | 1800 |
| Bílkoviny (g) | 32 |
| Tuky (g) | 16.4 |
| Sacharidy (g) | 34.9 |

——————————————————————————————————————————————-
**4. Neodlehčený waldorf**

Pokud budete připravovat verzi s kuřetem, dejte vařit společně kuřecí prsa a celer do vody, která je okyselená octem, osolená a oslazená sladidlem Cukren. Použijte 100 g kuřecích prsou a 100 g klasického celeru – obojí váženo v syrovém stavu. Po vychladnutí obojí nakrájejte na kostičky a přidejte do salátu.
Budete-li si připravovat salát lehčí kuřecí a zároveň neodlehčený, dejte stejné suroviny do 2 misek. Odlišnost bude jen v zálivce.

**Suroviny na 1 porci:**

|* 100 g řapíkového celeru nakrájeného najemno
|* 100 g jablka Granny Smith (oloupaného a nakrájeného na kostičky)
|* 6 půlek nasekaných vlašských ořechů (= 10 g)
|* 1 lžíce citronové šťávy (pokropte s ní jablko hned po nakrájení)
|*100 g kuřecích prsou
|*100 g klasického celeru

**Zálivka:**
|* 80 g zakysané smetany (15% tuku)
|* 1/2 kávové lžičky hořčice (nejlépe medové)
|* 25 g majolky (použijte nejlépe 1/2 jednorázové 50 g velké „jednoporcovky“)
|* sůl, čerstvě mletý pepř

V misce si nejdříve umíchejte zálivku z jogurtu, hořčice, majolky, soli a pepře. Postupně přidejte všechny ostatní suroviny a zlehka promíchejte. Salát lze jíst hned, ale je lepší ho nechat 1 hodinu v lednici rozležet.

**Nutriční hodnoty :**
| | 1 porce|
| Energie (kJ) | 2442 |
| Bílkoviny (g) | 22.1 |
| Tuky (g) | 38.7 |
| Sacharidy (g) | 35.5 |

Facebook