Více tuku a méně cukru ve stravě dětí je spojeno s nižší váhou
17.02.2007 Vydal: MUDr. Václava Kunová v Výsledky studiíŠvédský výzkum přináší nový pohled na úlohu tuků ve stravě dětí. Vyšší příjem cukru koreluje s vyšším BMI u dětí.
Výzkum provedený ve Švédsku prokázal, že vyšší příjem tuků ve stravě dětí je spojen s nižším BMI. Malin Haglund Garemo, dietoložka z Gothenburg University in Sweden uvádí, že je zapotřebí dalších studií, jejichž úkolem bude prokázat předpoklad, že obezita je způsobena časným zvýšením hladiny inzulínu v krvi, nikoli tuku. Ve svém sdělení prohlásila, že tyto výsledku by odporovaly všeobecně vžité myšlence, že tuk způsobuje zvýšení produkce inzulínu jako výsledek inzulínové rezistence.
(Celý příspěvek…)
Příspěvky (RSS)